ЗАТВЕРДЖУЮ
ДиректорГоробіївського НВК
Г. В. Гавронська
ПЛАН ЗАХОДІВ
ЩОДО ЗАПОБІГАННЯБУЛІНГУ
Горобіївського НВК ЗЗСО І-ІІІ ступенів - ЗДО
на 2021/2022 навчальний рік
№ | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Діагностичнийетап | ||||
1. | Створеннябазиінструментарію для діагностуваннярівнянапруги, тривожності в учнівськихколективах | Вересень 2021 | Адміністрація НВК | |
2. | Діагностуваннярівнянапруги, тривожності в учнівськихколективах: -спостереженняза міжособистісноюповедінкоюздобувачівосвіти; психологічнідіагностикимікроклімату,згуртованості класнихколективів та емоційнихстанівучнів; -соціальнедослідженнянаявностіреферентнихгруп та відторгнених в колективах; -визначеннярівнятривоги та депресіїучнів. | Усікатегоріїучасниківосвітньогопроцесу | Протягомнавчального року | Практичний психолог, класнікерівники |
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
3. | Обговоренняпитанняпротидіїбулінгу на загальношкільних батьківськихзборах | Батьки здобувачів освіти | Вересень 2021 | Класні керівники |
4. | Розробкапам’ятки «Маркерибулінгу» | Класнікерівники | Жовтень 2021 | заступник директора з НВР |
5. | Складанняпорад «Як допомогти дітямупоратися з булінгом» | Нарада при директорі | Листопад 2021 | практичний психолог |
6. | Круглийстіл для педагогічногоколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Педагогічнийколектив | Січень 2022 | Заступник директора зНВР, практичний психолог, соціальний педагог |
7. | Вивченнязаконодавчих документів, практик протидіїцькуванню | Педагогічний колектив | Протягомнавчального року | Заступник директора зНВР, практичний психолог, соціальний педагог |
Формуваннянавичокдружніхстосунківздобувачівосвіти | ||||
8. | Проведенняранковихзустрічей з метою формуваннянавичок дружніхстосунків | Здобувачіосвіти | Протягомнавчального року | Заступник директора зНВР, класні керівники |
9. | Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості | Учні 1-11-х класів | Протягомнавчального року | Практичний психолог, соціальний педагог |
10. | Проведеннязаходів в рамках Всеукраїнськоготижня права «Стоп булінгу» | Педагогічнийколектив | Протягомнавчального року | Практичний психолог |
Психолого-педагогічний супровід | ||||
11. | Спостереженняпід час навчальногопроцесу | Учні 1-11-х класів | Протягомнавчального року | Класні керівники |
12. | Консультаційна робота з учасникамиосвітньогопроцесу | Учні 1-11-х класів | Протягомнавчального року | Практичний психолог, соціальний педагог, класнікерівники |
13. | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасникамиосвітньогопроцесу | Учні 1-11-х класів | Протягомнавчального року | Практичний психолог, соціальний педагог, класнікерівники |
Робота з батьками | ||||
14. | Тематичнібатьківськізбори «Протидіяцькуванню в учнівськомуколективі» | батьки здобувачів освіти | Лютий-березень 2022 | Класнікерівники |
15. | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєїдитини | батьки здобувачів освіти | Протягомнавчального року | Класнікерівники |
16. | Тренінгпо навчаннюдітейбезпеці в Інтернеті | батьки здобувачів освіти | Протягомнавчального року | Практичний психолог, соціальний педагог |
ПЛАН ЗАХОДІВ
ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГУ
Горобіївського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів - дитячий садок»
на 2020/2021 навчальний рік
№ | Назва заходу | Клас | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Бесіда «Дошкільнятам про булінг, його наслідки» | Дитячий садок | Вересень | Тімош О. М. |
2 | Батьківські збори «Коли вашу дитину цькують» Поради батькам щодо зменшення ризиків боулінгу та кібер-булінгу для своєї дитини. | 1 | Вересень | Березня Т. А. |
3 | Тренінгове заняття «Вчимося бути толерантними» | 1 | Вересень | Березня Т. А. |
4 | Перегляд та обговорення мультфільму «Жив собі чорний кіт» | 2 | Вересень | Зубрій Н. Л. |
5 | Виховна година «Скажи «Ні» булінгу» | 4 | Вересень | Гніушевич О. В. |
6 | Розмова у дружньому колі « Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки, та шляхи його подолання» | 5 | Вересень | Луньова Н. В. |
7 | Бесіда «Булінг – його прояви і наслідки» | 6 | Вересень | Коломієць В. П. |
8 | Класні батьківські збори «Що таке білінг?» | 9 | Вересень | Котюк Л. В. |
Інформаційна гра «Якщо тебе ображають» | 1-4 | Жовтень | Перебейніс О. П. | |
9 | Хвилинка порад «Як допомогти дітям упоратись з булінгом» | 5 | Жовтень | Луньова Н. В. |
10 | Урок-тренінг Вчимося бути добрими людьми» | 4 | Листопад | Гніушевич О. В. |
11 | Інтерактивне заняття «Протистояння булінгу в дитячому середовищі» | 6 | Листопа д | Дзигар О. Б. |
12 | Інформаційна гра «Розкажи про насильство» | 5-9 | Листопад | Перебейніс О. П. |
13 | Бесіда «Давайте дружно жити» | 5 | Листопад | Луньова Н. В. |
14 | Тренінгове заняття «профілактика булінгу в учнівському середовищі» | 9 | Листопад | Котюк Л. В. |
15 | Читання «Казка про непедагогічного Миколайчика» | Дитячий садок | Грудень | Тімош О. М. |
16 | Виховна година «Життя без насильства» | 5 | Грудень | Луньова Н. В. |
17 | Бесіда «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» | 4 | Січень | Гніушевич О. В. |
18 | Булінг лото - інформаційне коло у вигляді гри | 5-9 | Січень | Перебейніс О. П. |
19 | Година спілкування «Насильство над дітьми: як убезпечити себе?» | 5 | Січень | Луньова Н. В. |
20 | Поради «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | 9 | Січень | Котюк Л. В. |
21 | Перегляд мульфільму «Жив собі чорний кіт» | Дитячий садок | Лютий | Тімош О. М. |
22 | Виготовлення стінгазети «Зупинимо булінг разом» | 5 | Лютий | Луньова Н. В. |
23 | Година спілкування на тему «Кібербулінг» | 9 | Лютий | Котюк Л. В. |
24 | Перегляд мультфільму-казки «Бридке каченя» | Дитячий садок | Березень | Тімош О. М. |
25 | Виховна година «Булінг, ми всі можемо допомогти це зупинити» | 4 | Березень | Гніушевич О. В. |
26 | Морально-етична бесіда «Що добре, а що погано» | 5 | Березень | Луньова Н. В. |
27 | Перегляд відеопрезентацій «Булінг в школі , як його розпізнати?» | 9 | Березень | Котюк Л. В. |
28 | Перегляд та обговорення відеофільму «Як відомі люди пережили булінг у дитинстві» | 5 | Квітень | Луньова Н. В. |
29 | Розповідь учнів «Чи є булінг в моєму житті?» | 5 | Травень | Луньова Н. В. |
30 | Бесіда – тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг» | 9 | Травень | Котюк Л. В. |
Додаток
до наказу Горобіївського НВК
«ЗОШ І-ІІІ ступенів-дитячий садок»
від __ ________________ 2020р. № ____
План
заходів, спрямований на створення в Горобіївському НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-дитячий садок» безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу у ІІ семестрі 2019/2020 навчальний рік
№ | Заходи | Терміни виконаня | Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | |||
1. | Підготовка проекту наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» | березень | Заступник директора з НВР |
2. | Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): · педагогічні працівники; · обслуговуючий персонал; · технічний персонал. | березень | Директор НВК |
3. | Обговорення та прийняття правил поведінки в групах, оформлення правил у вигляді наочного стенду. | березень | Практичний психолог, класні керівники |
4. | Організація механізмів звернення про випадки булінгу (цькування). | березень | Директор НВК, заступник директора з НВР |
5. | Оновлення розділу «Стоп булінг» про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті. | березень | Заступник директора з НВР, розмістити подані матеріали на сайті відповідальній за ведення шкільного сайту. |
6. | Підготовка методичних рекомендацій для педагогів з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей. | квітень | Практичний психолог |
7. | Підготовка тематичних буклетів для учнів. | травень | Класні керівники |
8. | Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) | травень | Директор НВК |
9. | Інформаційна акція для учнів | квітень | Заступник директора з НВР |
12 | Виступ на загальних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі | квітень | Заступник директора з навчально-виховної роботи |
Робота з педагогами та іншими працівниками закладу освіти | |||
13 | Проведення навчальних семінарів для педагогічних працівників щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування. | березень | Заступник директора з НВР, практичний психолог |
14 | Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з технічним персоналом. | квітень | Директор |
15 | Тренінг для класних керівників, керівників гуртків щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти | літні канікули | Практичний психолог |
16 17 | Консультування педагогів закладу з психологом сектору освіти, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. Включення до щорічного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників (з відривом чи без відриву від педагогічного процесу) підготовки з питань формування соціальних компетентностей та навичок запобігання та протидії булінгу(цькування) | Протягом навчального року Протягом року | Практичний психолог Заступник директора з НР |
Робота з учнями | |||
17 | Проведення бесід для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів | Впродовж року | Класні керівники |
18 | Бесіди для учнів середніх і старших класів «Розкажи про насильство» | Впродовж року | Класні керівники |
19 | Бесіди для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» | Впродовж року | Класні керівники |
20 | Проведення розминок під час уроків, занять у формі ігор на згуртування | Впродовж року | Класні керівники, вчителі-предметники |
Робота з батьками | |||
21 | Тематичні загальні батьківські збори | квітень | Директор НВК, ЗДНВР |
22 | Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям | квітень | ЗДНВР |
23 | Тематичні батьківські збори в класах | травень | Класні керівники |
24 | Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми | Впродовж року | Практичний психолог |
25 | Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | За потреби | ЗДНВР |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
26 | Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності | 2 рази на рік | Адміністрація НВК, колектив закладу |
27 | Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у Горобіївському НВК. | травень | Практичний психолог, класні керівники |
28 | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | травень | Заступники директора, практичний психолог |
29 | Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та педагогів. | травень | Директор, практичний психолог |
30 | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти. | Щомісяця | Адміністрація НВК |
31 | Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу | Травень- червень | ЗДРНВ |
План заходів щодо профілактики булінгу практичним психологом та соціальним педагогом